Dynamiczny rozwój przemysłu spowodował, iż nie do uniknięcia stały się modyfikacje w modelach zarządzania przedsiębiorstwami oraz zatrudnionymi w nich osobami. Lean production to jedna z takich koncepcji. Jej zadaniem jest zmultiplikowanie efektywności czynności produkcyjnych w danym zakładzie. Jak łatwo można zgadnąć, zamysł ten ma swoje korzenie w Japonii, słynącej z szeroko rozumianego minimalizmu. Prekursorem tej metody była firma Toyota. W ramach Lean management mamy styczność z eliminowaniem wszystkich czynności wykonywanych podczas produkcji, a równocześnie zupełnie zbędnych. Redukcja czasu w jakim Klient otrzymuje zamówienie Najważniejszym celem „szczupłego zarządzania” jest co za tym idzie zlikwidowanie trwonienia zarówno w odniesieniu do pracy pracowników jak i wykorzystywanych surowców. Wykorzystanie form działania lean management stwarza możliwość uzyskania takich rezultatów, jak wzrost produktywności oraz jakości wytworów. Także stosunki wzajemne w zakładzie zwykle ulegają poprawie. Jest to związane z skuteczniejszą komunikacją. Co interesujące sposoby działania z obszaru lean management mogą być wdrażane w każdym przedsiębiorstwie, wszystko jedno z jakiej branży oraz jakiej rozmiarów. To, co jest najistotniejsze to zdolność dokonania weryfikacji, które elementy procesów nie przynoszą korzyści dla firmy.